web analytics

Frp vil ta barnetrygd fra ikke-vestlige innvandrere

– Jeg velger å betegne denne grupperingen som en underklasse, sier Sandberg.

Og det mest logiske å gjøre med underklassen er å ta fra dem økonomiske ytelser?

(Oppdatert: Vox Populi skriver litt mer utfyllende om saken her.)

23 Comments

  • 16 March, 2009 - 5:04 pm | Permalink

    Ja, er det ikkje nusseleg? Heilt uventa frå den fronten 😆

    • Valo Ladker
      16 March, 2009 - 6:24 pm | Permalink

      Hvor dum kan man bli Per Sandberg?
      Hvordan kan i hele tatt personer med din legning og synspunkter
      være på Stortinget.
      Hvem har gitt deg makt og rett til å stå over å være dommer over andre mennesker?

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 3:01 am | Permalink

      Ja jeg ble ihvertfall kjempeoverrasket!

  • 16 March, 2009 - 5:18 pm | Permalink

    Liker at FrP har tatt i bruk klasseterminologi.

    Men forslaget er vel det sykeste jeg har hørt fra den fronten. Mon tro hvor grensen skal gå her? Hvor mye norsk blod må renne gjennom årene før man blir godkjent kontantstøtte-mottager?

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 3:01 am | Permalink

      Nå har han jo moderert seg i ettertid da, så kanskje tvilen får komme ham til gode, men det er interessant å høre Frp snakke om klasse ja?

  • 16 March, 2009 - 5:28 pm | Permalink

    Enten har han aldri vaert paa Fjell eller saa veit han ikke hva en ghetto er. Muligens en kombinasjon.

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 3:00 am | Permalink

      Sandberg har nok hentet mesteparten av kunnskapen om ghettoer fra Elvis’ In the Ghetto?

      …og han er ikke spesielt god i engelsk!

  • Teraq Yasser
    16 March, 2009 - 6:16 pm | Permalink

    Helt topp spør du meg!
    Kanskje det kan bli en stopp på mye av innvandringen som skjer kun fordi at de vet at her kan de proppe ut så mange unger de vil og bare tjene penger på det. Det er ikke ukjent det at mange ikke-vestlige innvandrere får unger kun for pengenes skyld.

  • 16 March, 2009 - 6:28 pm | Permalink

    Ja, ærru gæern. Alle vet jo at hvis man gir underklassen penger, blir de både late og umotiverte. Nei, de får slite seg opp, akkurat som vårs som bygde landet (de fleste av oss vaskeekte nordmenn har jo måttet jobbe ganske beinhardt for godene våre).

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 2:59 am | Permalink

      Ja, det er helt riktig. Hvis vi tar fra dem barnetrygden så må de vaske enda noen flere kvadratmeter før de er ferdig for dagen, og det er da i alles interesse?

      Go Sandberg!

  • Kahn Thun
    16 March, 2009 - 6:28 pm | Permalink

    Ja Teraq Yasser, det er jo velkjent at invandrere drar til vesten (hvor det å få mange barn ER en økonomisk belastning) for å spekulerte i å bli rik ved å føde mange barn! vi vet jo hvor lite det koster å fø og oppdra en unge fra 0 – 18 ++ her i norge…

  • 16 March, 2009 - 7:12 pm | Permalink

    Nok en logisk spagat fra Frp og hr Sandberg.

    Ghettofisering er i stor grad et resultat av økonomiske forskjeller, pakkisene flytter gjerne til Bærum når de har gjort den nødvendige klassereise.

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 2:58 am | Permalink

      Men da flytter Bæringene ut, og da er det en fare for at vi får Bæringer i bakgården. Der går grensa for min toleranse ihvertfall!

  • nessie
    16 March, 2009 - 7:24 pm | Permalink

    Ikke så lenge siden jeg var på Sandvika storsenter og der observerte jeg en del svartinger & annet pakk, med den rette B(l)ærum-looken. Men hvor i Oslo finner jeg slike som Sandberg beskriver i? Jeg bor nemlig i Groruddalen, men ser ikke spesielt mange av dem. Kunne vært interessant å tatt en antropologisk studie :mrgreen:

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 2:57 am | Permalink

      Kanskje de bare finnes i Sandbergs marerritt? Eller kanskje de bare er ute når det er mørkt for å drive med kriminalitet og faenskap?

  • Habben
    16 March, 2009 - 8:09 pm | Permalink

    Dette er eksperimentell markedsføring, som virker å være langt mer effektiv enn tv-reklame.

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 2:56 am | Permalink

      Liket lever!

      Ja, dette er jo genial markedsføring, det skal de ha!

  • 17 March, 2009 - 10:41 am | Permalink

    Skal Frp drive og forby ting som er forbudt igjen, nå da? Det er liksom regler for dette allerede, og om det er et problem, (kanskje kjekt å undersøke det først?), så er det i tilfelle den byråkratiske kontrollen som ikke klarer å følge opp. Mer penger til byråkratiet, Frp?

    Frp og klasseanalyse? Hvor kom den fra?

  • 17 March, 2009 - 10:46 am | Permalink

    Jeg fant forresten et sitat av historikeren Harald Berntsen:

    “Frp er i stand til å innta ethvert standpunkt som vil innbringe oppslutning – unntatt ett: Å anerkjenne klassemotsetningen mellom arbeidere og kapitalister”

    Jeg venter spent på mer fra Sandberg.

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 8:39 pm | Permalink

      Venter spent ja, en blanding av spenning og redsel?

  • 17 March, 2009 - 8:52 pm | Permalink

    NTB og Dagbladet fortsetter å svindle og bedra sine lesere med sin og NTBs falske nyhet om at “Frp vil ta barnetrygd fra ikke-vestlige innvandrere
    – Jeg velger å betegne denne grupperingen som en underklasse, sier Sandberg.”
    http://www.dagbladet.no/2009/03/16/nyheter/innenriks/politikk/frp/per_sandberg/5321128/

    Det saken dreier seg om er et forslag om økonomiske sanksjoner mot familier som sender sine barn ut av landet.

    Veldig smart propagandateknikk der.

    1. Fusk med sitater – utelat informasjon som er nødvendig for å forstå hva forslaget går ut på
    2. bruk propagandateknikken kontekstualisering. Bland sammen uttallelser om to forskjellige ting, slik at den ene uttalelsen høres ut som en uttalelse om det andre.

    Slik kan NTB drepe en debatt allerede i utgangspunktet, og svindle og bedra velgerne i en valgkamp ved å skape helt forfalskede inntrykk av hvilke alternativer velgerne står i valget mellom.

    Og den moralsk og intellektuelt korrupte avisa Dagbladet følger selvfølgelig opp. Man er da ikke trygt plassert langt ute på venstresiden for ingenting.

    • Hjorthen
      17 March, 2009 - 11:03 pm | Permalink

      Tja, det er vanskelig å si i ettertid om det var Per Sandberg som uttalte seg klønete, eller om han ikke skjønte hva han egentlig sa, eller om det var ABC Nyheter som siterte ham feil. Men når presiseringen fra Sandberg kom hos ABC burde nok Dagladet oppdatert sin sak også ja. Ingen tvil om det.

  • En forbanna dude
    24 March, 2009 - 12:10 am | Permalink

    Er det mulig å være så hjernedød?

    Dette kan betegnes med et ord L-A-T-T-E-R-L-I-G

    FrP er tragisk , siv jensen er en trussel for å inkludere “ikke norske” i samfunnet, sålenge de bor i norge og følger norges lover da er de norske. FrP påstår de inkluderer , de assilerer.

    Nei huff, bort med denne fremmedfrykten.

    Stem rødt!

  • Leave a Reply

    %d bloggers like this: